Mat ♥

Igår fick jag värsta cravinget efter scones och idag förverkligade jag mina lustar och bakade det till frulle. Det blev ett hejdundrande kalas i min mage och smaklökarna gjorde piruetter! Hur som haver var inte tanken att jag skulle ägna ett helt inlägg åt min tillgivenhet av brödbullar men vad har jag annars som skaver på hjärtat mitt? Att jag har studiedag imorgon och det är så hääääääääär skönt. Det var ju inget annat. Om någon kry och sprallig själ där ute skulle vilja baka några alldeles ojämförliga scones så får ni receptet här under:
 
Grova scones 2 st
2 dl grahamsmjöl
1/2 dl solroskärnor
2 msk krossade linfrön
1/2 tsk salt
1 tsk bakpulver
1,5 dl mjölk
 
Mixa de torra ingredienserna i en bunke och tillsätt sedan mjölken. Klicka ut två klumpar på ett bakplåtspapper och nagga som vanligt med en gaffel. Grädda i ugnen på 250 grader i ca 13-15 minuter. ÄT MED GOTT SAMVETE



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback