23 december

När fjärde ljuset brinner, vi hämtar julegran. Och alla barnen räknar, dan före dan före dopparedan. Hej på er i julkaoset! Fjärde advent och dan före dopparedan! Det är idag de sista julklapparna slås in med hej och hå,granen kläs om man ej redan gjort det och skinkan står i ugnen. Denna julefrid som råder är oslagbar! Själv har jag ägnat dagen åt spring mellan ljungbys få utbud av butiker för att hinna snappa upp de allra sista julklapparna. Och minsann, en och annan klapp blev det! Helst hade jag legat kvar här i min säng och gjort absolut så lite som möjligt men när mor min ber och bönar om hjälp med att julpynta, städa och diverse annat som ska göras så här när julen står på glänt så tynger det faktiskt lite på samvetet. Slut för idag, tack för idag. Jag önskar er en fortsatt god fjärde advent!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback